måndag 9 januari 2012

Knasboll

Jag var till Polishögskolan idag. Mitt nya jobb som kock åt heta poliser.
Och dom är verkligen heta, blev tjockt kärleksfull! Sa till och med till min busschaufför att han var söt. Han hade nämnligen en toppluva på skallen och ut stack små söta Toker öron fram. Så innan jag hann att tänka mig för ramla orden ut ur munnen på mig.

"Åh du ser så söt ut med den där mössan!" - sagt på ganska grov norrländska fast än att jag bor i Stockholm, vilket lede till att han responda med att säga.
"Nej men, ser man på, tackar!" med ett glatt leende och med en halvt leende- halvt ohno-minn gick jag och satte mig längst bak i bussen, så långt bak jag kunde. Med två stycken "fjortis" killar som trodde jag var polis.

Rätt ironiskt att jag skulle hamna där på Polishögskolan med alla vackra poliser.
Inte fan trodde den 14 åriga mig att jag skulle hamna där, när jag sprang in och ut på polisen i Enköping för att tänt på papperskorgar, blivit misstänkt för att spränghotat skolan och för att slagit sönder automater på olika butiker. Inte heller tror jag mitt 16 åriga jag skulle tro det som bestämde sig för att olagahot på internet är fett nice att ha i registert.

Men nu är jag här, på en Polishögskolan, i Solna och jobbar som kock. Spännande hur världen funkar. Jag är tacksam. Kärleksfull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar