onsdag 11 januari 2012

Det är korkat att sälja is till eskimåer...

I natt drömde jag att jag var en anka som vandrade lugnt fram emellan ett hav av hus som aldrig tog slut. Jag såg en hund tuggade på en död pirat, han såg i alla fall ut att vara en pirat. Eller var det Halloween? I min ögonvrå såg jag till min förskräckelse att den tornado började närma sig. Ett ägg krossades. En flod med blod kom närmare och krossade husen medan jag stod kvar där helt frysen. Tornadon blåste och jag kunde knappt stå stilla men ändå stod jag där kvar, fast. Helt fast. Jag var jag igen. Inte en anka. Jag tänkte på vilken jag helst ville skulle ta mig. Tornadon eller floden. Jag valde att sträcka upp mina armar mot tornadon. Den vände och jag försvann under yttan av floden. Allt svartnade. Allt var förstört.

Så på grund av att jag aldrig fattar mina drömmar ska jag göra ett försök till att tyda den här drömmen.

Ankan: att jag var en anka fast strävande framåt emellan husen tyder på att jag försöker bli fri och har beskymmer/mycket att tänka på.
Hund: hunden i min dröm kan ses fientlig och därför symboliserar den inre obalans och att jag är smått tungsint.
Död pirat/människa: tyder tydligen att det väntas pengar i min framtid.
Ägget: som går i krass kan se som om det vore ruttet alltså kan jag ha anledningar till att vara svartsjuk.
Tornado: påverkar mig att ta tag i saker man kan vara rädd för.
Flod med blod: att drömma att man ser blod är kanske det värsta omen man kan tänka sig, det betyder misslyckade medan en flod betyder att man är kär, en förälskelse. Flod med blod måste alltså betyda att det är en förälskelse som kommer misslyckas.
Svart: när en dröm blir svart betyder det att man är på väg ner till botten, på väg att bli deprimerad.

Så göra den långa drömmen kort:
Jag har mycket beskymmer och är tungsint, på väg in i en deprimerad fas i mitt liv. Jag är svartsjuk men jag kommer bli tvungen att ta tag i min rädsla. Jag är tydligen kär i någon som jag vet att det kommer sluta illa med. Men jag kommer få pengar!

Woooo! Den här drömmen var ju bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar