torsdag 29 december 2011

Vad hände och vad nu?

Har just fått informationen om att mina två kompisar har splittras efter fyra år.

Detta får mig genast att tänka på fåglar. Fåglar är som St Petersburg i gamla Sovjet på vintern. Kalla och ondskefulla. Men ändå världens finaste, färgglada och som Askungen hade uttryckt sig. Underbart. Men hur kommer det sig att två personer som jag anser hör i hop, vitrar sönder och dör? Detta är för mig helt ofattbart och ologiskt. Varför ökar skilsmässor? Varför får världen mig att få mindre hopp om att det finns kärlek? Handlar verkligen allt om sex?

Jag ville gifta mig när jag var yngre men nu kan det knulla på sig. Jag tror inte på kärlek längre. Människor är djur som bara bryr sig om sig själva. Tråkigt men sant. Tills jag hittar någon jag bryr mig om mer än mig själv ska jag förbli forever alone as a boss.

Asocial, asexuell och allvarligt jävla trött på mänskligheten. Danny i ett nötskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar