måndag 27 februari 2012

Om du inte vet vart du ska, gå inte dit.

Recension av spelet Kingdom of Amalur reckoning.


Spelet börjar med att du är död och ska föras ner till din "grav" men tur för spelet är du inte tillräckligt död utan blir levade igen, efter vad jag tror är en galen vetenskapsman, har återupplivat dig. Man kan välja mellan fyra raser, 3 stridstekniker och så 22 olika abilities.


Själv valde jag att vara en tjej, Dokkalfar (dark elf) med stark mele och magi samtidigt för ovanlighetens skull. (Jag gillar mer att vara rogue och smyga mig fram. Och jag hatar att vara tjejer om jag inte spelar Tomb Raider)


PC upplägget på spelet var helt värdelöst och att skydda sig och rulla runt är helt uteslutet pga att dom lagt original keyboardet helt åt helvetet. Men på PS3... Åh. Vilket spel det blev.


Fullt med fart. Snygga välplanerade världar, roliga uppdrag som inte tar allt för låg tid. Lagomt svåra fiender och härlig historia. Jag älskar även att dom lagt lite av god of war känslan i spelet med en super knapp som får exp mätaren att öka i styrka.


Det enda jag kan klaga på är dom långa distanserna som man måste ta sig till. Från A till B kan få en att bli uttråkad och slå på en match i COD istället.


Spelet får 3 av 5 bäver svansar.


Gillar du spel som dragon age, oblivion eller mass serien är helt klart Kingdom of Amalur :reckoning ett spel du måste prova!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar