måndag 13 februari 2012

Kakkmaddafakka

När jag var liten döpte våran dammsugare till Sluff för jag tyckte den som ut som en Sluff. Den lät lite som en SLuff också. SLUFFSCH!
...så satte jag ögon, näsa och mun på han så han vart jätte söt.
Men han brann upp så nu är han död. Jag tror de va en han.
Fast man vet inte med dammsugare..

Varför jag skriver om dammsugare är för att jag saknar Mattias. Han är lite som en dammsugare.. eller en soptunna.
Nej, dammsugare. Soptunnor luktar illa, det gör inte Mattias.
Han luktar pannkaka!
Fast om Mattias är en dammsugare kan han inte vara en superhjälte och jag en daggmask.. det är tur att Mattias inte är en dammsugare utan en pojke. Min pojke. Och ingen superhjälte. Bara en pojke. Världens bästa pojke. Som inte är en dammsugande superhjälte som jobbar på täckmantel på ett dagis.

Grattis till jobbet igen, älskling!

Gillade dagens väder också! (så typiskt svenskt av mig att ta upp de) men faktiskt! Det var fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar