måndag 16 april 2012

A song of ice and fire

Jag blir så besatt i vissa grejer, en riktig periodare, just nu är offret Game of Thrones.
Inte bara serien utan böckerna också.
Jag, läsa, böcker? Vah?
Lite så alla reagerar som har känt mig länge. helst när dom ser mig med en bok på 7 cm tjocklek. Djupt konsentrerad att inte ens mat lockar mig där ifrån.
Att förställa mig själv i boken/världen är lätt, att välja ett hus är däremot svårt.

Jag älskar Daenerys och hennes drakar just på grund av hennes drakar. Hade jag gillat henne lika mycket utan dom? Antagligen! Hon är naken och blond liksom. Perfektqvinna?!
Arya Stark, en blind tuff liten tjej med för mycket krut i hennes mun som slåss med svärd och är ful och alla tror att hon är en kille. Låter som mig.. fast jag är ju inte blind.
Jon Snow, det är något speciellt med honom. Kan inte sätta fingret på det än, men jag gissar på att han och Dany är släckt på något vänster. Eller höger.
Sen så har vi den 13 åriga Sansa Stark, som är kungens lilla sex slav. Sjukt. Att en sån karaktär kan vara så intressant att följa.

Nej, om jag skulle välja hus blir det nog Targaryen pga Emilia Clarke.
Så otroligt vacker kvinna hon är.

Och dom glasen nedanför? Ja, jag har liksom råkat beställa dom... phett värt det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar