måndag 26 mars 2012

Resident Evil: ORC






Spelet befinner sig i Raccoon City i början på "the outbreak" och man är en U.S.S.(Umbrella Security Service) som ska ta bort fokuset från Umbrella Corp. och allt som säger att umbrella ligger bakom. Detta gör att man måste samla data, döda zombiesar, aktivera nemesis och göra allt för att informationen inte ska lämna staden.

Uppdragen är realativt enkla, skjut dom före dom skjuter dig...
eller infekterar dig och gör dig till zombie.
Kartan är lätt att följa men miljöerna är ganska oplanerande med tomma platser där det faktiskt inte händer eller finns något.
XP systemet påminner väldigt mycket om COD systemet vilket gör det lätt att uppdatera sina karaktärer, köpa vapen, kläder och så vidare.
Levlings systemet däremot är för lätt, jag fann mig redan i level 11 efter 3 uppdrag. Och tänkte för mig själv att detta spel är antaglingen väldigt kort eller så är jag för bra.

Om man jämför hard med normal är det nästan ingen skillnad enligt mig, förutom att ett skott tar lite mer. Men i det stora hela. Man kan lite gärna börja på hard för det känns i alla fall inte som en utmaning när man är en van skjutspels geek.

Spelet i helhet är ett utmärkt spel för att bränna tid, lära känna nya spelare Online och muppa sig i. Men enligt RE standard kan det vart mer spänning i det och skippat allt "panga på varandra för vi vill vara som Battlefield/COD" grejen.

Slut betyg 4 av 5 bäversvansar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar