lördag 29 augusti 2009

Hadouken! Konsert 22/8-09

Okay, som alla vet är jag en hadouken! nörd
och har vart det sen 2006 när de släppte singeln BOUNCE.
Jag trodde aldrig jag skulle få uppleva dom live i Sverige, men idag inträffa det.
OFATTBART.
10m ifrån mig stod hadouken! under Attack! Attack!
Självklart fick jag damp och närma mig James sa "Hello there aerial champ.
"Alice log. (You look beautiful Alice...)
Nick och Pilau, dom snyggaste bröderna som existerar, flörtblinka.
Chris stod bara där finnig och så som han är, cool helt enkelt.
Jag kunde inte få ut ett ljud utan såg bara lycklig ut och tänkte
"James känner igen mig! Alla dessa år av surport WTF, AWESOME!".
Sen gick dom på scen, gjorde dom ett minst 45min soundcheck.
Så jag hitta en kille vid namn Mario och prata med, hel skön kille.
H! börja med att spela någon låt från EP M.A.D,
tror jag iaf jag var för lycklig för att höra vafan det var den första låten.
Crank it up, Leap of fate, Declaration of war, M.A.D, Get smashed gate crash,
ny låt tror det var Ugly och avsluta med That boy, that girl.
Efter konsertens slut gick jag iväg för att köpa en t-shirt men det gick inte så bra, jag satt mig vid ett träd och spydde istället.
Kan beror på flera faktorer, jag tror mest på
1. slagen i magen av alla glad hoppande fans,
2. att jag bara hade ätit frukost kl 11,
3. att jag hoppa runt för mkt och att jag inte har samma kondis längre

Men annars bästa dagen i mitt liv hittills.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar